Απεβίωσε ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος

Απεβίωσε ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος


Απεβίωσε τα ξημερώματα, σε ηλικία 76 ετών, χτυπημένος από την επάρατο νόσο, ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, ιδρυτής της ναυτιλιακής εταιρίας Costamare και δημιουργός μεταξύ άλλων πολυτελών ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, στη γενέτειρά του, Μεσσηνία.
Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, γνωστός και ως «καπετάν Βασίλης», γεννήθηκε το 1935, από φτωχή οικογένεια, στο Διαβολίτσι της Μεσσηνίας. Στην Κατοχή συμμετείχε στους εθνικούς αγώνες μέσα από το Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο (ΕΑΜ). Το έτος 1948 ήρθε στην Αθήνα, ανήμερα της Υπαπαντής, στις 2 Φεβρουαρίου. Το σπίτι που έμενε ήταν στον Κολωνό. Κάθε ημέρα έπαιρνε το λεωφορείο της γραμμής 10, που έκανε τη διαδρομή Βοτανικός - Ιπποκράτους. Κατέβαινε στη στάση Αραχώβης και πήγαινε στην πλατεία Εξαρχείων, όπου μοίραζε σε σπίτια γάλα της ΕΒΓΑ. Στη συνέχεια, έπιανε δουλειά στις 7.30 το πρωί σε μία βιοτεχνία κουμπιών που βρισκόταν στη διασταύρωση Περικλέους και Ευαγγελιστρίας. Μετά την εργασία στη βιοτεχνία, κατευθυνόταν στην πλατεία Κουμουνδούρου, όπου ήταν το νυχτερινό Γυμνάσιο. Με το τραμ της γραμμής 4 πήγαινε στο Ρουφ και στη συνέχεια με τα πόδια κατέληγε κατάκοπος στο σπίτι του στον Βοτανικό. Τον Ιούνιο του 1953, σε ηλικία 18 ετών, πρωτομπαρκάρισε. Οπως εξομολογήθηκε ο ίδιος, έτσι «άρχισε το όμορφο ταξίδι μου στη ναυτιλία, ταξίδι γεμάτο μεγάλες συγκινήσεις, αγωνίες, λαχτάρες και χαρές».
Επιχειρηματική Δράση
Σε ηλικία 27 ετών ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αγοράζει με δάνειο ένα μικρό φορτηγό πλοίο. Το 1974 ιδρύει την εταιρεία Costamare Shipping SΑ. Κατά τη ναυτιλιακή κρίση, την περίοδο 1982 - 1984, o Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αγοράζει οκτώ πλοία σε πολύ χαμηλή τιμή. Μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας τακτικών γραμμών Ελληνικής του Γρηγορίου Καλλιμανόπουλου, προσλαμβάνει το εξειδικευμένο προσωπικό της και εισέρχεται στην αγορά των τακτικών γραμμών, ως ναυλωτής πλοίων σε εταιρείες που εξυπηρετούσαν ήδη τις γραμμές. Στα επόμενα είκοσι χρόνια η εταιρία αναπτύσσεται σημαντικά ανανεώνοντας τακτικά τον στόλο της. Το έτος 2000, η Costamare διαχειριζόταν 35 πλοία, των οποίων η μεταφορική ικανότητα έφθανε το 1.560.000 dwt.
Ο «Καπετάν Βασίλης», ήθελε πάντοτε να κάνει ένα μοναδικό έργο στον τόπο καταγωγής του και να βοηθήσει την τοπική οικονομία. Επιδεικνύοντας απαράμιλλο πείσμα κατορθώνει να ξεπεράσει τις συμπληγάδες της ελληνικής γραφειοκρατίας, που ανέβασαν το ποσό της επένδυσης στα 1,2 δισ. ευρώ.
Αποφοίτησε από τη διάσημη «Τουριστική Σχολή της Λοζάννης» στην Ελβετία, και επέστρεψε στην Μεσσηνία για να εκμεταλλευτεί τις σπουδές του στον τουρισμό και ανέλαβε να ολοκληρώσει το στοίχημα της λειτουργίας του «Costa Navarino».
Για τις ανάγκες υδροδότησης μια τόσο μεγάλης έκτασης, σε μια περιοχή που απειλείται μάλιστα από ερημοποίηση, έχει προβλεφθεί η κατασκευή δύο μεγάλων υδατοδεξαμενών, ενώ η άντληση νερού από τα κοντινά ποτάμια δεν πρόκειται να ξεπερνά το 3% των συνολικών αναγκών του «Costa Navarino».
Μάλιστα το τουριστικό θέρετρο πρόκειται να αξιοποιήσει πλήρως όλες τις διαθέσιμες εναλλακτικές πηγές ενέργειας και προς αυτόν τον σκοπό κατασκευάζει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο, που θα του παρέχει την πλήρη κάλυψη των ενεργειακών αναγκών.
Στην προσπάθεια της εταιρείας να προωθήσει την τοπική αγροτική παραγωγή και να αναδείξει το φυσικό πλούτο εντάσσεται και η σημαντική πρωτοβουλία του Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου να εκμεταλλευτεί τα βασικά προϊόντα της Μεσσηνίας. Την ελιά και το ελαιόλαδο. Ο κ. Κωνσταντακόπουλος προχώρησε στην μεταφύτευση 6.500 υπεραιωνόβιων ελαιοδέντρων, ενώ σχεδιάζει την πώληση κατοικιών με ελαιώνες σε ιδιώτες, οι οποίοι θα μπορούν να παράγουν δικό τους λάδι. Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, αποφάσισε να αποσυρθεί από την...ενεργό δράση λίγο πριν κλείσει τα 70 του χρόνια το 2006 και να αφιερωθεί στα εγγόνια του και στο αγαπημένο του άθλημα, το γκολφ.
Η απόφαση αυτή είχε προκαλέσει αίσθηση στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Aλλωστε δεν είναι σύνηθες το φαινόμενο ο ιδρυτής μίας αυτοκρατορίας, όπως είναι η Costamare, να αποφασίζει οικειοθελώς να αποτραβηχτεί από τα φώτα της επιχειρηματικής δραστηριότητας μετά από 30 χρόνια πορείας ως πλοιοκτήτης.

Τα ηνία των επιχειρήσεων τα παρέδωσε στους τρεις υιούς του ενώ με τη ναυτιλία ασχολείται κυρίως ο πρωτότοκος, ο Κωνσταντίνος από το 1996. Ο ίδιος δήλωνε ότι η εταιρεία περνάει σε καλά χέρια αφού η νέα γενιά είναι ακόμη καλύτερη.
Η Costamare, που εισήχθη εφέτος στο αμερικανικό χρηματιστήριο ελέγχει ένα στόλο από 51 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 256.972 TEU και συνεργάζεται εκτός από την Cosco με την ZIM και την Maersk.
Ο Αχιλλέας, όπως προαναφέραμε, ασχολείται με την τουριστική επένδυση στη Μεσσηνία (TEMES).
Ο Χρήστος, ο μικρότερος γιος του καπετάν Βασίλη, έχει στην ευθύνη του εργοστασιακή μονάδα στην Κοζάνη
Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος είναι ο επιχειρηματίας που έφερε τους κινέζους της Cosco στο λιμάνι.
«Oι δύο λαοί έχουν αρχαίους πολιτισμούς και κάποτε ήταν μαζί. Κάποια στιγμή οι δρόμοι τους χάθηκαν και τώρα ξανασυναντιoύνται» είχε πει τότε.
Διακρίσεις
Σύμφωνα με ένα αφιέρωμα της Lloyds List (2004) ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ονομάστηκε «Greek King of Containers», καθώς τον Ιούνιο του 2007 η εταιρία του Costamare διέθετε 51 πλοία μεταφοράς

 

εμπορευματοκιβωτίων . Επίσης, το 2009 σε εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθήνας επτά Επιμελητήρια της Πελοποννήσου τίμησαν τον Βασίλη Κωνσταντακόπουλο για την προσφορά του στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου.
Ο Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος έχει συμμετάσχει στα Διοικητικά Συμβούλια ελληνικών και διεθνών οργανισμών όπως:  
   - Vryonis Center, Sacramento California
    - Κέντρο Ελληνισμού «Αγγελος Κ. Τσακόπουλος», Sacramento California
    - Μεσσηνιακή Αμφικτιονία
    - UHAC                                                                                                                                                                      

 

 

    - Εθνική Τράπεζα Ελλάδος
    - Advisory Board της γερμανικής ναυτιλιακής τράπεζας DVB NedshipBank
    - Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
    - Leadership 100
    - Hellenic Committee των Νηογνωμόνων Lloyds και Bureau Veritas
    - Hellenic Committee του Νηογνώμονα Germanischer Lloyd (Πρόεδρος)
    - Διεθνής ασφαλιστικός οργανισμός Swedish Club (Αντιπρόεδρος)
    Έχει επίσης βραβευτεί για τη δραστηριότητα και την προσφορά του από σημαντικούς φορείς:
    - Ακαδημία Αθηνών
    - Δήμος Αθηναίων
    - Δήμος Καλαμάτας
    - Επτά Επιμελητήρια Πελοποννήσου
    - Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος
    - Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος
    - Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας
    - Ελληνική Ναυτιλιακή Λέσχη
    - Λέσχη Επιχειρηματικότητας
    - Ευρωπαϊκή Ένωση
    Σημαντικές τέλος ήταν οι πρωτοβουλίες, αλλά και οι δωρεές του για τη δημιουργία και στήριξη κοινωφελών έργων και ιδρυμάτων, ιδιαίτερα στη γενέτειρά του, τη Μεσσηνία.

 

Πηγη:  Express. gr  25/01/11


 

Welcome to ladbrokes bonus codes information.